3 Ağustos 2013 Cumartesi

ÇİĞ KÖFTECİ ALİ USTA-EMİNÖNÜ


Çiğ Köfteci Ali Usta, Büyük İstanbul Postanesinin hemen altında bir hanın girişinde.Oralarda hangi esnafa sorsanız zaten size gösterecektir.Yani burası tabelalarına "meşhur" yazan ama daha komşusunun dahi tanımadığı sözde değil özde meşhur bir mekan. Bunu da çiğ köftelerinin tadından ziyade Ali Usta'nın müthiş bir sahne performansına borçludur esasen.Hanın hemen girişinde bir insanlar suphanallah boncuğu gibi dizilmişlerdir.Ellerinde ağzı açık beyaz poşetler ile büyük bir tevekkül ve teslimiyet içerisinde sıralarını beklerler.Muhtemelen sıranızı beklerken Ali Ustanın cömert,en az bir dürümlük ikramı ile doyabilirsiniz.Bu arada Ali Usta büyük bir enerji ile hem servisi hazırlayacak hem de size laf yetiştirecektir.Burada mesleğiniz doktor,profesör,konsolos veya bankacı olabilir şaşırmayın ve bozuntuya vermeyin.Hatta kendinize güveniyorsanız sizde Ali Usta ile bu gösteriye ortak olun.Ali Usta her bir sıraya özel olarak çiğ köfteyi nasıl istediklerini sorar "ben buna bira acı katacağım ve nar ekşisi ekleyeceğim" diye ama aslında kafasına göre takılır.Sırada beklerken ikramda bulunmadıysa bir cesaret ile "Ali Usta vitaminsiz kaldık" deyin.Gereken derhal yapılacaktır.Bu arada elinize tutuşturulan poşetlere atılacak malzeme basketleri için tetikte olun ve ıskalamayın.Düşürürseniz nimetten özür dilemenizi isteyecektir Ali Usta.Tüm bunlardan da anlaşılacağı üzere öyle espriden anlamayıp,ben sadece çiğ köfte yemek istiyorum gerisi beni sıkar diyorsanız buraya sakın uğramayın.Fiyatları süper uygundur.Hatta bu kadar bol ikram ve ucuzluktan sonra nasıl para kazanıyor bu adamcağız diye hep düşünmüşümdür.Çiğ köftesi nihayetinde etsiz ve vasat bir lezzette olsa gayet doyurucudur ama her şeyden evvel Hatay'lı Ali Usta İstanbul'un bir rengi ve ikonik bir değeridir bunun için mutlaka tecrübe edilmesi gerekir.





1 yorum:

  1. Ben kendisinde çiğ köfte yedim be işinde fark yaratmayı bilen zeki bir adam gördüm

    YanıtlaSil